Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Γλυκό νεράντζι


Το νεράντζι ξεπροβάλλει πορτοκαλί πορτοκαλί και πολυαγαπημένο, από τα μακρινά βάθη των αναμνήσεών μου, σαν σκέτη γλύκα!
Ναι, το ξέρω πως είναι θεόπικρο, αλλά με λίγη προσπάθεια γίνεται ακριβώς το αντίθετο!
Όχι θεόγλυκο ακριβώς, μα γλυκό!
Το πρώτο που χρειαζόμαστε είναι μια νεραντζιά
Αν δεν μας βρίσκεται, φτάνει να έχουμε έναν γνωστό που να έχει.
Μαζεύουμε τα νεράντζια, προσέχοντας τα αγκάθια για να μην αρχίσουμε άσχημα.
Έτσι κι αλλιώς, με τούτο το φρούτο που μπλέξαμε, θα έχουμε κι άλλες ευκαιρίες για να πληγωθούμε στη συνέχεια.
Τα πάμε σπίτι, τα πλένουμε και μετά αρχίζουν τα δύσκολα!
Τα τρίβουμε στον τρίφτη ώσπου να γίνουν βελούδινα.
Προσοχή στα δάχτυλα μόνο, γιατί ο τρίφτης μαζί με τα μαχαίρια, είναι από τα πιο ύπουλα εργαλεία της κουζίνας.
Να μην τα λέω τα ξέρετε!
Αφού τα γδύσουμε ένα ένα, με προσοχή, περνάμε στο παρασύνθημα.


Τα ξεφλουδίζουμε, κόβοντάς τα σε τρία, ή τέσσερα κομμάτια ανάλογα το μέγεθος του νεραντζιού μας.
Τα τυλίγουμε, τους βάζουμε και μια οδοντογλυφίδα να έχουν να παίζουν, τα βουτάμε σε νερό και αρχίζει η διαδικασία ξεπικρίσματος που παίρνει κάπου μιάμιση μέρα.
Τα αφήνουμε να μονομαχούν με τις οδοντογλυφίδες, τους δίνουμε κι ένα τελεσίγραφο να μην ξεχαστούν, μα δεν τα ξεχνάμε κι εμείς.
Το νερό τους χρειάζεται αρκετές αλλαγές!


Όταν λήξει το τελεσίγραφο, αρχίζει το πανηγύρι.
Τα στραγγίζουμε, τους παίρνουμε τα όπλα και τα βουτάμε στην κατσαρόλα με ζάχαρη και νερό να βράσουν αντάμα.
Δεν ξεχνάμε ποτέ να προσθέσουμε το χυμό ενός λεμονιού στο τέλος.



Συνήθως στα γλυκά του κουταλιού βάζουμε για κάθε κιλό φρούτου, 1 κιλό ζάχαρη!
Στους δικούς μου μπακάλικους υπολογισμούς, ένα κιλό ζάχαρη είναι ιδανικό για δέκα περίπου νεράντζια!
Νερό ένα λίτρο πάνω κάτω!
Καλή όρεξη!

42 σχόλια:

  1. Μαράκι μου χαρά στο κουράγιο σου!
    Εμένα να σου πω την αλήθεια μου αρέσουν πάρα πολύ τα γλυκά του κουταλιού αλλά το συγκεκριμένο με τίποτα.
    Δεν μου αρέσει ούτε η γεύση του και θα σου πω κάτι που δεν έχει λογική (πρωτοφανές για εμένα χαχα) με εκνευρίζει αυτό το γλυκό.
    Μου φέρνει εκνευρισμό, δεν ξέρω γιατί, αλλά θα πάω στο γιατρό να μου πει.
    Δεν μπορεί κάποια εξήγηση θα υπάρχει.
    Χαχαχαχα!
    Πολλά φιλιά την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε εκνευρίζει το αγαπημένο μου γλυκό του κουταλιού?
      Πραγματικά δεν έχω εξήγηση!!....χαχαχα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Δεν μου αρέσουν τα γλυκά του κουταλιού, αλλά άρεσαν στη μαμά μου και πάντα έφτιαχνε, γι' αυτό και οι -υπέροχες φωτό- μου ξύπνησαν τόσο όμορφες αναμνήσεις!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με τον ένα (τρώγοντάς τα), ή τον άλλο τρόπο (αναμνήσεις), τελικά αυτά τα γλυκά μας λένε πολλά!!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  3. Το πρώτο που χρειαζόμαστε είναι μια νεραντζιά
    Αν δεν μας βρίσκεται, φτάνει να έχουμε έναν γνωστό που να έχει.

    Είσαι θεά!

    Εντάξει γλυκά δεν τρώω (πόσο μάλλον του κουταλιού) αλλά απόλαυσα την περιγραφή σου Μαρία μου!
    Δεν ξέρω για το νεράντζι σου αλλά εσύ είσαι μεγάλη ...επιτυχία! ☺
    Φιλί τεράστιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έτυχα, πέτυχα δηλαδή?...χαχα!
      Να είσαι καλά!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. αγαπημενο γλυκο γιατι εκτος απο το αρωμα και το χρωμα λατρευω το γεγονος οτι ειναι συνδεδεμενο με αναμνησεις απο την παιδικη μου ηλικια.

    Καλη σου μερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πω,πω μοσχοβόλησε η μπλοκογειτονια πρωί πρωί !!!
    πολύ νόστιμο γλυκο ..και πολύ ωραιες φωτογραφίες..
    καλή σου μέρα ..φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. δεν εχω φαει ποτε! θα ηθελα να δοκιμασω ομως! οι φωτο υπεροχες!
    καλημερα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαράκι μου καλημέρα
    Και να δεις τώρα πηγαίνω στην κουζίνα
    να φτιάξω το περγαμόντο μου (είναι
    η δεύτερη δόση για φέτος)
    Αλλά και το νερατζάκι μου αρέσει εξίσου
    είναι και συνδεδεμένο με παιδικές αναμνήσεις!!

    φιλάκι και γεια στα χέρια σου!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα πια θα το έχεις φτιάξει το περγαμόντο σου!
      Αγαπημένο κι αυτό πολύ!
      Καλοφάγωτο!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Καλά τρελάθηκα από το γλυκό.... τρελάθηκα και από την περιγραφή παρασκευής του!!!!! Δεν το έχω φτιάξει ποτέ γιατί το θεωρούσα πολύ πιο δύσκολο από όσο το περιγράφεις.... θυμάμαι πως κάτι έκανε η γιαγιά μου με τον ασβέστη - το ακριβώς δεν ξέρω - και πως η μητέρα μου τα πέρναγε σε σπάγκο και τα έκανε σαν κολιέ.... πόλεμο με τις οδοντογλυφίδες δεν θυμάμαι, θυμάμαι όμως πως όσο και αν έβαζαν το βάζω ψιλά για να μην το φτάνουμε..... πάντα άδειο το έβρισκαν!!!!! Φιλιά καλημέρας γλυκά σαν το γλυκό σου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι στο τρίψιμο....και στην προετοιμασία, μετά τσουλάει πιο γλυκά...και τρώγεται ακόμα καλύτερα....χαχα!
      Με ασβέστη δεν ξέρω, αλλά την πρώτη φορά που το είχα φτιάξει κολιέ έκανα κι εγώ, μια κι έτσι το έφτιαχνε και η δική μου μητέρα, μετά το έκανα πιο απλό!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  9. Από τα αγαπημένα μου γλυκά το νεράντζι, έφτιαξα κι εγώ πέρυσι περνώντας το σε κλωστή, σαν κολλιέ που λέει η Βίκυ, αλλά έκανα και μαρμελάδα. Του άντρα μου του αρέσει πολύ το πράσινο νεραντζάκι -αυτό είναι γλυκόπικρο-.
    Καλοφάγωτο να είναι, Μαρία μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και το πράσινο καλό είναι, μα δική μου αδυναμία είναι ετούτο!
      Μια φορά το πέρασα σε κλωστή, παλιά, μα μετά βρήκα πιο βολικές τις οδοντογλυφίδες!
      Σε ευχαριστώ πολύ Μαριάννα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. αμάν αμάν αμάν !!!! θέλωωωω..... γειά στα χέρια σου Μαρία μου !!! φαίνεται τέλειο απλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το παρουσιάζεις τόσο όμορφα και δείχνει τόσο λαχταριστό στις φωτογραφίες σου, που κόντεψα να ξεχάσω ότι δεν μου αρέσει καθόλου αυτό το γλυκό, χαχα!!!
    Λοιπόν: έχω στον κήπο μια πορτοκαλιά, η οποία τρεις χειμώνες πριν πάγωσε, ξεράθηκαν τα κλαδιά της και με κόπο την έσωσα. Είχε τρία χρόνια να ανθίσει, και φέτος όχι μόνο άνθισε, αλλά έδεσε και λίγους καρπούς. Οι οποίοι όμως μας βγήκαν... νεράντζια!!! Άσε, ακόμη ψάχνω το γιατί. Οπότε, όταν θα θελήσεις να ξανακάνεις γλυκό πες μου να σου στείλω την πρώτη ύλη! :)))
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις νεραντζιά και δεν σου αρέσει το γλυκό?
      Τυχερή είμαι πάντως, γιατί έτσι βρήκα την πρώτη ύλη!...χαχα!
      Να είσαι καλά...φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Καλημέρα σου αγαπητή μου Μαρία.
    Λαχταριστό φαίνεται.
    Θα περάσω να δοκιμάσω.
    Νάσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι ευπρόσδεκτος αγαπητέ Ντένη!!
      Κι εσύ να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  13. Εγώ πάλι το νεράντζι ξέρω μόνο να το τρώω! (ούτε καν να το φωτογραφίζω!). Μας τρέχουν τα σάλια μαντάμ, έλεος! Φιλιά πολλά :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το τρώω ξέρω κι εγώ καλύτερα από το να το φωτογραφίζω, χαχα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  14. Πωπωπωπωωωωωωωω αγαπημένο μου γλυκό.....! αν περισσέψει στείλε μας Μαρία μου.........καλή επιτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περισσεύει ποτέ το γλυκό νεράντζι?...χαχα!
      Σε ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  15. Αχ Μαρία μου!!Γλυκό νεραντζάκι!!!Τό αγαπημένο μου γλυκό!!!
    Πολύ μπελαλίδικο αλλά αξίζει τόν κόπο!!!Καί σού πέτυχε!!
    Καλοφάγωτο!!!Καλό βράδυ!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι λίγο μπελαλίδικο στην προετοιμασία του, αλλά μας αποζημιώνει στη συνέχεια!
      Να είσαι καλά Dimi μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  16. Από τα αγαπημένα μου ,καλά σε κανένα γλυκό του κουταλιού δεν λέω όχι ! Η περιγραφή σου κάνει τόσο εύκολη την όλη διαδικασία ,που πρέπει να το φτιάξουμε όλες .Μία φορά είχα πάρει βελόνα και κλωστή και τα έκανα μια "ραμάτα ",όπως τον καπνό .....Γλυκοφάγωτο Μαρία μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ σπάνια λέω όχι σε γλυκό κουταλιού!
      Ναι, έτσι συνήθιζαν οι μανάδες μας να το κάνουν, έτσι το είχα κάνει κι εγώ την πρώτη φορά που το έφτιαξα!
      Σε ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  17. Δεν το φτιάχνω, αλλά το τιμώ δεόντως όπου μου το τρατάρουν!
    Είπαμε. Διπλό για εμένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το τιμώ δεόντως...χαχα!!...
      Εννοείται διπλό....τι να μας πει ένα κομματάκι τόσο δα?

      Διαγραφή
  18. Από τα πιο νόστιμα και υγιεινά γλυκά!
    Μπράβο για την επιλογή.

    Ελένη
    https://myfortysomethingworld.wordpress.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μπορει να ειναι λιγο κουραστικη η διαδικασια αλλα το τελικο αποτελεσμα ειναι υπεροχο! Απο τα αγαπημένα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πραγματικά αξίζει όλη την κούραση!
      Σε νιώθω απόλυτα μια και είναι και δικό μου αγαπημένο!..χαχα!
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  20. Μπορει να μου απαντησει καποιος ποιός μήνας ειναι ιδανικος για να μαζέψω νεράτζια για να φτιάξω γλυκο κουταλιού ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή